Trudno znaleźć osobę, która nie docenia urody biżuterii. Jeśli sami jej nie nosimy, co jakiś czas kupujemy je osobie bliskiej. Piękne detale ze szlachetnego metalu stają się drogim upominkiem na specjalne okazje. Coraz częściej chcąc kupić biżuterię, odwiedzamy centrum handlowe. Gdynia i inne miasta skupiają popularne sieciówki jubilerskie. Dlaczego stawiamy na zakupy właśnie tam?

Masowość kontra mały salon jubilerski

Sklepy wielkopowierzchniowe mają swoich zagorzałych zwolenników i przeciwników. Ci pierwsi doceniają możliwość ogarnięcia wszystkich obowiązków pod jednym dachem. Drudzy narzekają, że jesteśmy świadkami powielania tych samych schematów. Popularne sieciówki rzeczywiście mają w ofercie wszędzie to samo. Właśnie dlatego kupując biżuterię, wybieramy centrum handlowe. Gdynia to jeden z przykładów na to, że masowa produkcja precjozów jubilerskich zyskała powszechną aprobatę. Nie przeszkadza nam, że nasz model pierścionka będzie miało jeszcze wiele innych osób. Nadal cenimy małe salony jubilerskie, ale mamy do nich mniej sentymentu niż pokolenie naszych rodziców, które nie miało innej alternatywy.

Pierścionek z katalogu

Najczęściej kupowanym elementem biżuterii jest pierścionek. W przypadku sieciówek można liczyć na znacznie większy wybór niż w małym zakładzie jubilerskim. Co prawda, lubimy nosić unikaty, ale jeśli „nasz” pierścionek pojawi się w reklamie prasowej lub telewizyjnej, chętnie pochwalimy się znajomym, że my również go mamy. Centrum handlowe w Gdyni ma dokładnie takie same pierścionki, jak sieciówka w innej lokalizacji. Jeśli chcemy kupić ten sam model, co w reklamie, nie będzie z tym problemu. Co więcej, dokonując przeróbek, np. zmniejszania, możemy skorzystać z pomocy innego salonu, należącego do tej samej sieci. Dużą zaletą kupowania biżuterii w sieciówce jest jej cena. Przy masowej produkcji łatwiej o zniżki, marże i rabaty. Dotyczą to zwłaszcza stałych klientów.

Unikaty, czyli limitowane serie

Przeciwnicy sieciówek biżuteryjnych nie chcą nosić powielanych wielokroć wzorów. Projektanci biżuterii znaleźli na to rozwiązanie. Co jakiś czas w ich ofercie pojawia się specjalna edycja, którą zwykle reklamuje znana osoba. To limitowana produkcja, dostępna w salonach tylko przez jakiś czas. Jest spójna stylistycznie, ma określony motyw, jakieś przesłanie. Czasem jest powiązana z akcją charytatywną, więc wtedy łatwiej o jej większy odzew. To kolejny powód, dla którego kupując biżuterię, wybieramy centrum handlowe. Gdynia i inne duże miasta prawie zawsze mają w portfolio galerii handlowej salon jubilerski. To ukłon w stronę klientów, ale też stworzenie punktu handlowego, który wizerunkowo jest dobrze odbierany.

Centrum handlowe odgrywa w naszym życiu coraz większą rolę. Nie musimy być nałogowo odwiedzającymi tego typu miejsca. Wystarczy, że wiemy, jaką ofertę ma galeria blisko nas, aby z niej skorzystać wtedy, gdy tego potrzebujemy.