Różnorodny, ale spójny wizualnie. Innowacyjny, ale i łatwy w identyfikacji. Efektywny, nowoczesny i atrakcyjny – jak zaprojektować skuteczny baner reklamowy? To pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców łaknących dalszego rozwoju swojej działalności. To szerokie pole do popisu nie tylko dla grafika, ale i dla tych, którzy odpowiadają za całą strategię promocyjną. Czym się zatem kierować przy projekcie i jego realizacji?

Gdzie umiejscowić banery?

Kiedy projektuje się banery reklamowe, ważne jest, by postawić na inwencję własną grafika i różnorodność, która pozwoli na to, by odróżnić się od innych projektów. Priorytetowym zadaniem takiego baneru jest to, by przyciągnął on uwagę jak największej liczby osób. To gwarancja dalszego sukcesu i niewątpliwego zysku. Ważne jest umiejscowienie. Należy powiesić taki baner w miejscu, gdzie będzie się przewijało jak najwięcej ludzi. To zatem nie tylko uczęszczane miejsca, ale i galerie handlowe, ważne punkty w centrum miejscowości czy ruchliwe ulice, przy których na przykład na skrzyżowaniu zatrzymuje się sporo samochodów. Inne destynacje to wszelkiego rodzaju przystanki komunikacji publicznej, gdzie spotkać można wielu przechodniów. Jeśli mowa o dużym mieście, dobrze jest rozmieścić ten rodzaj reklamy także poza centrum – pozwoli to na zebranie większej liczby chętnych, a tym samym – lepsze zyski w przyszłości.

Jak zaprojektować skuteczną reklamę?

Skuteczna reklama powinna oddziaływać na więcej niż jedną, konkretną grupę odbiorców. Jej egalitarny styl pozwoli na poszerzenie grona ewentualnych odbiorców, a tym samym – dużo większe zyski. Dlatego też inwestycja w skuteczną reklamę jest w dzisiejszych czasach kluczowa. Pierwszym krokiem jest opracowanie strategii identyfikacji wizualnej. Ta zaczyna się od zaprojektowania logotypu i późniejszych jego pochodnych – materiałów reklamowych, wygodnych gadżetów i tak dalej. Wysokiej jakości reklama musi spełniać określone warunki.

Warunki dobrej reklamy – kompendium wiedzy

Dobra reklama musi spełniać podstawowe warunki, aby trafiła do odbiorcy. Projekt całej kampanii lepiej jest powierzyć profesjonalistom, niemniej dobrze wiedzieć, na co należy zwrócić uwagę już od samego początku.

  • Zaangażowanie

Dobra reklama, a tym samym banery reklamowe i cała identyfikacja wizualna muszą angażować odbiorcę. Wymagać od niego choćby małego wkładu, by pojął on istotę reklamy. Dzięki temu mamy większą szansę na sukces.

  • Inteligencja

Chociaż wydawać by się mogło, że rokrocznie społeczeństwo nam głupieje, powinniśmy zadbać o inteligentny przekaz naszej kampanii. Chwytliwe hasło, nieoczywista forma – oto przepis na szeroki odbiór.

  • Zapada w pamięć

Zadbajmy o to, by nasza reklama zapadła w pamięć. Dzięki temu wyróżnimy się spośród płaskich, oczywistych reklam i trafimy głębiej w świadomość potencjalnego klienta. Nie ma lepszego sposobu na zbudowanie sobie odpowiedniego targetu!

  • Określenie grupy docelowej

W łatwy sposób możemy określić, kto jest grupą docelową nie tylko naszej branży, ale i naszej konkretnej oferty. Pozwoli to na proste założenie, do kogo ma trafić reklama, a to z kolei przekłada się na konkretne zyski w branży, w której działamy.