Ubiór daje możliwość wyrażenia swojej osobowości, podkreślenia walorów sylwetki, ale również nierzadko może wpływać na osiąganie celów biznesowych.  Praca biurowa wiąże się zwykle z koniecznością stroju formalnego, którego prawdziwe znaczenie może jednak przysparzać problemów, szczególnie żeńskiej części pracowników. Jakie zasady dress code należy znać, i jak je stosować w praktyce, by zawsze wyglądać elegancko i profesjonalnie?

Najważniejsze założenia business dress code

Elegancki strój kobiecy do pracy najczęściej kojarzy nam się z białą koszulą, ciemną spódnicą i skromnymi butami, niemniej jednak w business dress code prócz elegancji i minimalizmu ważna jest również wygoda, niezbędna do efektywności w ciągu dnia pracy. Równie istotną kwestią jest jakość ubrań i ich wygląd – koszula powinna być zawsze czysta i wyprasowana, a ubrania odpowiednio dopasowane do sylwetki, jednak nie nadmiernie opięte.

Z założenia kobieta nie powinna zakładać również butów odsłaniających palce, dlatego warto postawić na np. klasyczne szpilki na niewielkim obcasie, lub bardzo modne w ostatnim sezonie oksfordki, czyli sznurowane półbuty na płaskiej podeszwie.

Ubiór biurowy wcale jednak nie musi myć monotonny i nudny – warto postawić również na klasyczne dodatki, np. delikatne kolczyki i łańcuszek ze złota lub srebra, jednak warto przy tym kierować się zasadą, że czasem mniej znaczy więcej!

Czego nie wypada zakładać do biura?

Strój biznesowy powinien dodawać szyku, elegancji, ale jednocześnie pozostawać wygodnym i sprawiać, że będziemy czuć się komfortowo przez cały dzień. W każdej kobiecej szafie znajdują się jednak ubrania, których nie wypada zakładać do pracy, nawet jeżeli panuje tam luźna atmosfera.

Zaliczają się do nich:

  • Bluza z kapturem,
  • Jeansy z dziurami,
  • Obuwie sportowe,
  • Bluzki z odważnym dekoltem,
  • Spódniczki mini,
  • Krótkie spodenki,
  • Ubrania z prześwitujących materiałów.

Te elementy ubioru przeznaczone są do zakładania w czasie wolnym – jeżeli założymy do pracy którąś z powyższych rzeczy, znacznie ucierpieć może nasz wizerunek, a już na pewno możemy liczyć się z przykrymi konsekwencjami ze strony kierownictwa. Strój biznesowy ma podkreślać nasz profesjonalizm, a np. bluza z kapturem pomoże osiągnąć zupełnie odwrotny od zamierzonego efekt.

Jak ubiór może wpływać na karierę?

Bardzo popularne jest powiedzenie, że pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze – jest w tym sporo prawdy!

Klient widzący przed sobą kobietę w za krótkiej spódnicy, z wyzywającym makijażem i obwieszoną krzykliwymi dodatkami raczej nie będzie skłonny do podjęcia współpracy czy zakupienia proponowanego przez nią produktu – nawet ogromna wiedza, doświadczenie i przekonujące argumenty nie będą wówczas wystarczały do osiągnięcia celu!

Natomiast kobieta ubrana w kostium biznesowy, czyli elegancką koszulę, marynarkę, spodnie i buty na szpilce, o lekko umalowanej twarzy i schludnie uczesanych włosach będzie stanowić poważną i wzbudzającą szacunek businesswoman, która znacznie łatwiej i szybciej osiągnie sukces np. w negocjacjach.

Jak pokazują liczne statystyki i badania, elegancja i schludny strój mogą pomagać w karierze, a przede wszystkim  w budowaniu profesjonalnego wizerunku, który niezbędny jest do osiągania sukcesów na polu zawodowym. Ludzie postrzegają taką kobietę jako profesjonalistkę, niewykorzystującą swoich wdzięków w budowaniu kariery.

Biznesowy dress code
Źródło: Pixabay.com

Nie bój się dodatków!

Wiele kobiet uważa, że moda dla businesswoman nie uznaje kwestii dodatków takich jak np. łańcuszki, bransoletki czy kolczyki. Jednak diabeł tkwi w szczegółach – strój oficjalny kobiecy to nie tylko dobrze dopasowane i schludne ubrania, ale również kwestie takie jak fryzura, makijaż, zadbane paznokcie i dodatki. Wszystko to składa się na profesjonalny wizerunek, i nie można pomijać żadnego z nich!

Dodatki są jak najbardziej mile widziane, jednak warto pamiętać o zasadzie minimalizmu, i wybierać klasyczne wzory w nierzucających się w oczy kolorach. Oficjalny strój kobiecy znacznie zyska, jeżeli nie będziemy się bać postawić kropki nad i, dopełniając całość delikatnymi kolczykami czy łańcuszkiem! Warto wdrożyć te zasady w życie, by szybko zauważyć jak zmienia się postrzeganie naszej osoby w otoczeniu biznesowym.

O autorze:
Aleksandra Karcz – pisarka,
autorka felietonów i artykułów lifestyle.
Absolwentka Akademii
Ekonomiczno Humanistycznej w Warszawie.

Źródło: