Nowoczesny marketing to budowanie długofalowych relacji z klientem i towarzyszenie im na drodze ku dokonaniu zakupu. Chcesz być w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami i zwiększać szansę na to, by z nieznajomych stali się klientami? Pomogą Ci w tym powiadomienia push!

Czym są powiadomienia push?

Powiadomienia push to te, które wyświetlają się odbiorcom samoistnie – czy to na ekranie smartfona, czy też komputera. Są one wspierane zarówno przez systemy mobilne, takie jak iOS oraz Android, jak również przez Windowsa czy MacOS. Najczęściej ich źródłami są:

  • aplikacje zainstalowane na telefonie – mogą to być, np. apki z wiadomościami, ale także te z obszaru e-commerce,
  • przeglądarki internetowe – od kilku lat jest możliwe subskrybowanie powiadomień z witryn i ich wyświetlanie w formie powiadomień push.

Najważniejszą zaletą, jaką mają powiadomienia push, jest ich wysoka widoczność. Pojawiają się, np. na ekranie startowym telefonie czy w panelu bocznym systemu operacyjnego. Dlatego trudniej je przegapić, a łatwiej w nie kliknąć. Stąd też mają one bardzo wysoki potencjał reklamowy.

Jak wykorzystać powiadomienia push w reklamie?

Powiadomienia push mogą się przydać na każdym etapie komunikacji z potencjalnym klientem – już od jego pierwszej wizyty na Twojej stronie www czy też momentu zainstalowania aplikacji. To narzędzie możesz wykorzystać do:

  • pozyskiwania subskrybentów spośród nowych gości w Twoim serwisie – wśród nich mogą się kryć wartościowe leady, które wygenerują sprzedaż,
  • szybkiej promocji nowej kampanii sprzedażowej – np. posezonowej wyprzedaży w sklepie czy obniżce na najnowszą kolekcję,
  • komunikacji z klientem, który już dokonał zamówienie – powiadomienia push mogą być formą przekazania mu informacji o statusie jego realizacji,
  • przypomnienia klientowi o ofercie – np. wówczas, gdy porzucił koszyk zakupowy w e-sklepie tuż przed finalizacją transakcji.

Jak zatem widać, ta forma komunikacji może się stać ważną częścią strategii marketingowej.