Marketing internetowy to szereg złożonych działań, które mają za zadanie zwiększyć grono potencjalnych klientów, a przede wszystkim zainteresować ich naszym produktem. W słowniku każdego specjalisty tej dziedziny, określenia retargeting i remarketing pojawiają się jednak obecnie najczęściej. Co to jest retargeting i remarketing, i jak umiejętnie posługiwać się nimi w sprzedaży? Jakie są najistotniejsze różnice między tymi dwoma zagadnieniami?

Co to jest retargeting i remarketing?

Retargeting w najprostszym tłumaczeniu to po prostu wykorzystanie reklamy displayowej, która wyświetla się klientom na innych stronach przeglądarki, jeżeli weszli oni w jakąkolwiek interakcję z jednym z naszych produktów. Jeżeli ktoś np. oglądał sportowe obuwie w naszym internetowym sklepie, to reklama displayowa będzie wyświetlać mu w każdym możliwym banerze takie obuwie, lub linkować bezpośrednio z powrotem do naszej strony.  Takie działanie ma na celu zachęcenie klienta do ponownej interakcji z danym produktem i dokonanie zakupu, jeżeli uprzednio jedynie go oglądał.

Remarketing natomiast to działanie, które nakłonić ma do dokonania ponownych zakupów – innymi słowy klient który zakupił produkt w danym sklepie jest celem remarketingu, najczęściej za pośrednictwem wysyłania wiadomości email, lub ewentualnie wiadomości SMS, które informują o najnowszych promocjach i ofertach.

Przydatność narzędzi w praktyce

Utrzymanie klientów i nakłonienie ich do ponownych zakupów jest niezwykle istotne z punktu widzenia każdego sprzedawcy. Szczególnie ważne są dobrze utrzymane relacje z klientami, którzy zdążyli dokonać zakupu – to właśnie oni dają największą szansę na to, że zadowoleni z produktu, wrócą i dokonają kolejnej transakcji.

Remarketing i retargeting to znaczenia dość bliskoznaczne, jednak w praktyce odnoszą się do zupełnie innych grup docelowych, i to jest ich największa różnica. Zadanie znacznie ułatwiają narzędzia takie ja Google Adwords, które odpowiednio zaprogramowane i poprowadzone przez sprzedawcę będzie celować w określone grupy odbiorców.

By dogłębnie zrozumieć co to jest retargeting i remarketing, jakimi rządzą się prawami, a przede wszystkim jak umiejętnie je wykorzystywać, warto zapoznać się z licznymi szkoleniami w Internecie, które prowadzone przez specjalistów dogłębnie analizują i wyjaśniają najważniejsze założenia efektywnego marketingu na rynku e-commerce.

Zalety i możliwości

Finalizacja sprzedaży jest oczywiście najważniejszą kwestią każdego sprzedawcy, jednak obecny rynek jest na tyle konkurencyjny, że pozyskiwanie klientów stało się kwestią równie priorytetową.

Największymi zaletami retargetingu są:

  • Zamykanie sprzedaży.
  • Spersonalizowanie reklam do potrzeb klienta.
  • Maksymalizacja przychodów dzięki zwiększonej sprzedaży.
  • Nowe szanse rozwoju dla przedsiębiorstw dzięki większej rozpoznawalności.

Remarketing natomiast umożliwia:

  • Utrzymywanie kontaktu z klientami.
  • Zwiększenie sprzedaży.
  • Większe szanse na ponowny zakup dokonany przez stałych klientów.
Zalety retargetingu i remarketingu
Źródło: Pixabay.com

Samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Delegacja zadań to jedna z kluczowych kwestii skutecznego zarządzania każdego przedsiębiorstwa. Dzięki temu wzrasta efektywność, a co za tym idzie, również zyski ze sprzedaży.

Również w kwestii remarketingu i retargetingu warto postawić na agencje reklamowe, które zajmą się kompleksowo kampanią reklamową, a ich efektywność w działaniu będzie o wiele lepsza i szybsza, niżeli zrobilibyśmy to sami.

Koszt zależny jest oczywiście od jakości usług i renomy danego specjalisty, jednak jest to inwestycja która z pewnością zwróci się każdemu przedsiębiorcy. Warto również zauważyć, że obecna polityka Google znacznie ułatwia proces retargeting i remarketingu, a to dzięki polityce cookies (ciasteczek).

Każdy klient pozostawia po sobie ślad właśnie pod ich postacią, dzięki czemu algorytmy same będą w stanie dopasować najlepszą reklamę do danej jednostki. Bez tych dwóch narzędzi na rynku e-commerce nie ma mowy o skutecznym działaniu – warto zgłębić temat, by jak najszybciej móc czerpać z nich wymierne korzyści.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem http://www.seo-reklama.pl/.

O autorze:
Aleksandra Karcz – pisarka,
autorka felietonów i artykułów lifestyle.
Absolwentka Akademii Ekonomiczno
Humanistycznej w Warszawie

Źródło:

  • Dawid Wydra, Samo Sedno- Reklama Google Adwords w praktyce, wyd. Edgar, 2014 r.