Prowadząc działalność gospodarczą wymagającą dostarczenia klientowi fizycznego produktu, warto zadbać o to, by nawiązać współpracę z profesjonalną firmą kurierską. Tempo i jakość dostarczenia paczek będzie przecież również swego rodzaju wizytówką naszej firmy. Jeśli przesyłki docierały do odbiorcy będą z opóźnieniem, lub w złym stanie technicznym, prędzej czy później zrezygnuje on z usług naszej firmy. Jak zatem poprawnie wybrać firmę kurierską, z którą zaczniemy współpracę?

Ranking firm kurierskich

Z rankingu firm kurierskich warto skorzystać zawsze, a w szczególności wtedy, gdy dopiero rozpoczynamy naszą działalność i nie jestesmy pewni, jaką ilość paczek (i gdzie) będziemy wysyłać. Platforma taka w szybki sposób pozwoli nam porównać opcje transportu naszych przesyłek w różnych firmach kurierskich. Od początku będziemy więc wiedzieli, jak kształtuje się wstępna wycena usługi w różnych firmach, zgodnie ze sprecyzowanymi przez nas wytycznymi. Ranking firm kurierskich pozwoli porównać wiele ofert bez wychodzenia z domu.

Za pomocą takiego rankingu sprawdzimy nie tylko ceny przesyłék krajowych, ale również zagranicznych. Wielu przewoźników oferuje bowiem usługi kurierskie dla firm polegające na transporcie paczek do różnych krajów Unii Europejskiej i nie tylko. Korzystając z takiego rankingu szybko dowiemy się, która firma oferuje najtańsze usługi, która najszybszą dostawę, a która największy limit paczek, jakie możemy jednorazowo nadać.

Bezpośredni kontakt

Ranking z łatwością pomoże nam wybrać spośród wielu ofert firm kurierskich kilka propozycji najbardziej zbliżonych do naszych potrzeb. Zanim jednak zdecydujemy się na którąkolwiek z nich, powinniśmy wcześniej skonsultować się z przedstawicielem danej firmy – zwłaszcza, jeśli wstępnie wybraliśmy więcej niż jedną propozycję. Aby jeszcze bardziej uprościć sobie wybór dostawcy, powinniśmy podczas tej rozmowy zadać kilka konkretnych pytań

Przede wszystkim – najważniejsze pytanie, czyli o to, jaki procent paczek dociera do klienta w terminie i bez uszkodzeń. Warto zapytać także o bezpośredni kontakt kuriera z odbiorcą i rodzaj awizowania paczki – może się bowiem przecież zdarzyć, że kupujący konkretnego dnia będzie nieobecny.- lepiej więc wybrać firmę, która w cenie usługi świadczy przynajmniej dwie próby doręczenia paczki, lub oferuje prosty sposób awizowania i odbioru osobistego. Zadając sobie pytanie jak wybrać dostawcę należy również zwrócić uwagę na ofertę usług dodatkowych każdej z analizowanych firm. Czy usługi kurierskie dla firm  obejmują dodatkowo np. ubezpieczenie  przesyłki, dostawa tego samego dnia, czy też jej odbiór za pobraniem?

Nowoczesne metody zarządzania dostawą

Oprócz wyżej wymienionych punktów, przeszukując usługi kurierskie dla firm warto również zwrócić uwagę na implementację przez danego przewoźnika nowoczesnych technologii i trendów ułatwiające pracę, takich jak:

  • aplikacja mobilna lub strona internetowa umożliwiająca śledzenie paczki
  • system zarządzania przesyłkami w trasie
  • dostępność systemu obsługi zwrotów

Są one niezbędne, jeśli zamierzamy działać na dużą skalę, dlatego mechanizmy te powinny być jak najbardziej uproszczone, aby wybór dostawcy był dla nas opłacalny.

Więcej niż jedna opcja

Warto jednak pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach trudno przetrwać współpracując z tylko jedną firmą kurierską. Nawet, jeśli z naszego punktu widzenia dana opcja będzie bezkonkurencyjna, klient niekoniecznie musi mieć pozytywne doświadczenia z danym przewoźnikiem – należy więc dać mu możliwość wyboru. W tym właśnie celu powstał ranking firm kurierskich – nie ma tu limitu, z jaką ilością przewoźników możemy podpisać kontrakt. Wszystko zależy od nas, a na im więcej opcji się zdecydujemy, tym – szczególnie z punktu widzenia klienta – lepiej.