Z nadzieją patrzysz na zachód w stronę Niemiec, a w głowie układasz plan ekspansji na sąsiedni rynek?

Zastanawiasz się, jak założyć stronę www i w wyszukiwarce wpisujesz hasło „zakładanie strony internetowej Niemcy”? Jeśli tak, to zapoznaj się z tymi kilkoma radami.

Zakładanie stron internetowych – na co zwrócić uwagę

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że strony internetowe wszędzie wyglądają i działają podobnie. Ale… no właśnie, na pierwszy rzut oka. Jeśli przyjrzymy się głębiej stanieją między nimi pewne niuanse i nie chodzi tylko branżę, które reprezentują w Internecie, ale także kraj, w którym funkcjonują. Na co zwrócić uwagę zakładając stronę internetową w Niemczech?

.de – czyli kończ jak Niemiec

Przede wszystkim zacznij od znalezienia odpowiedniej domeny. W większości przypadków warto zrezygnować z polsko brzmiącej nazwy. Powód jest oczywisty – Niemcowi nic ona nie będzie mówić. Zatem zamiast wybrać nazwę „mebel” użyj „mobel” (od Möbel). Należy pamiętać także o tym, by domena była z końcówką .de. To wzbudzi większe zaufanie klientów z Niemiec. Masz kłopot by wymyślać takie strony internetowe. Zielona Góra obfituje w agencje reklamowe, które mając Niemcy za bliskiego sąsiada, są doświadczone w takich realizacjach.

Tworzenie stron na Niemcy – pamiętaj o praworządności

O czym jeszcze warto pamiętać? Oczywiście o prawnych aspekcie funkcjonowania takich stron. Obowiązki właścicieli stron www w Niemczech są inne niż w Polsce. Warto zatem wywiązać się z obowiązkowego niemieckiego BDO mieć na stronie Impressum czy odpowiednie regulaminy. Dzięki temu unikniemy dotkliwych kar finansowych a przy okazji zdobędziemy zaufanie niemieckiej klienteli.

Niemiecka estetyka stron internetowych

Ważna jest także estetyka stron www, która może się różnić od tej dedykowanej na rynek polski. Bierze się to z pewnego charakteru niemieckiej nacji. Co za tym idzie warto postawić na prosty, przejrzysty layout strony. Nowoczesne strony internetowe, pełne technicznych nowinek, niekoniecznie przyjmą się tak dobrze na rynku niemieckim, jak te klasyczne. Warto także pamiętać o aspekcie multikulturowości, stąd też odpowiednie zastosowanie grafik, będzie mile widziane.

Pozycjonowanie i SEO na rynek niemiecki

Zaistnienie na rynku niemieckim jest w znacznej mierze zależne od pozycjonowania i SEO. I tutaj polski przedsiębiorca ma ten plus, że może skorzystać z polskich agencji reklamowych. Te zrealizują takie sama zadania jak agentury niemieckie, ale kwota na fakturze będzie znacznie niższa.

Budowa stron na rynek niemiecki technicznie nie różni się znacznie od tych realizowanych na polski rynek. Jednak pewne różnice zarówno kulturowe jak i prawne mogą zaważyć o powodzeniu w prowadzeniu biznesu Niemczech.