Ponadto strony internetowe dla firm powinny mieć cyklicznie odświeżany design nawiązujący np. do nowej pory roku. Co jeszcze warto wiedzieć o optymalizacji witryn firmowych?
Strony internetowe dla firm – co warto zrobić przed sezonem wiosennym?
Trendy internetowe nieustannie podlegają modyfikacjom, dlatego warto na bieżąco monitorować zachowania użytkowników. Dotyczy to zwłaszcza firm, które oferują swoje produkty lub usługi w internecie. Ogólnodostępne, darmowe narzędzie Google Trends pozwala sprawdzać, jakie zapytania w wyszukiwarce zyskują na popularności w danym okresie (np. wiosną). Dzięki tym informacjom można dopasować istniejące treści na stronie lub zastąpić je nowymi, które będą zoptymalizowane pod kątem nowych trendów.
Kolejnym sprawdzonym narzędziem jest planer słów kluczowych Google pomagający w tworzeniu strategii SEO. Wprowadzenie sezonowych fraz do treści witryny, opisów produktów i meta tagów może przyczynić się do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarkach. Ponadto pozwala przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy planują zakupy w sezonie wiosennym.
Odświeżony design i szybkie ładowanie witryny
Wprowadzenie świeżych treści związanych z wiosną może zwiększyć atrakcyjność strony dla odwiedzających. Dodanie artykułów blogowych dotyczących tematów związanych z wiosennymi trendami angażuje użytkowników i zwiększa widoczność witryny. Warto regularnie publikować wartościowe treści, które budują zaufanie i generują ruch organiczny.
Wiosna kojarzy się z jasnymi kolorami i świeżością, dlatego przed sezonem warto dostosować paletę barw na stronie i zmienić grafiki na takie, które kojarzą się z tą porą roku. Wszystkie nowe multimedia powinny być zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania witryny. W celu optymalizacji nowych multimediów najczęściej stosuje się kompresję obrazów i nowoczesne formaty (np. WebP), które zapewniają niewielki rozmiar pliku przy jednoczesnym zachowaniu dobrej jakości.
Responsywne strony internetowe dla firm – obowiązkowe element wiosennej optymalizacji
Responsywna strona internetowa to witryna, która automatycznie dostosowuje wygląd i funkcjonalność do urządzenia, z którego jest przeglądana. Dotyczy to zarówno monitorów komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów, jak i smartfonów. W przypadku dużych ekranów strona wyświetla pełne menu ze wszystkimi szczegółami, z kolei na smartfonach automatycznie przełącza się na wersję mobilną. Zazwyczaj oznacza to wyświetlanie treści w jednej kolumnie, uproszczone menu, powiększone przyciski i teksty. Responsywność jest niezbędna dla zachowania funkcjonalności, czytelności i atrakcyjności strony, bez względu na wielkość i proporcję ekranu, na którym jest wyświetlana.
Dodaj komentarz