Tradycyjne zakupy powoli odchodzą do przeszłości. Sklepy wielkopowierzchniowe łączą siły ze sklepami online i szukają nowych sposobów na pozyskanie klienta. Jednym z nich jest strefa rozrywki. Na co stawiają galerie handlowe w Warszawie?

Mniejsza powierzchnia handlowa

Kilka generacji galerii handlowych pokazuje, jak bardzo zmieniają się upodobania klientów. Ich zwyczaje i preferencje są pod lupą specjalistów od marketingu. Dzięki temu wiemy, jakie trendy szybciej się w Polsce przyjmują, a które niekoniecznie przypadły nam do gustu. Badania pokazują, że nadal bardzo lubimy galerie handlowe. Warszawa jest tego najlepszym przykładem ze względu na dużą ilość takich obiektów. Jednak w przestronnych wnętrzach miejsca na handel jest coraz mniej. Supermarket nie jest już kluczowym punktem, jak to było przy budynkach pierwszej generacji. Do obiektów wpuszcza się coraz więcej różnych podmiotów w tym szeroko pojętą rozrywkę.

Miejsce spotkań towarzyskich

Ewolucja w stronę rozrywki rozpoczęła się od rozbudowania strefy gastronomicznej. Chodziło o stworzenie całej strefy, do której przychodzi się nie tylko po to, aby zjeść, ale przede wszystkim spotkać się ze znajomymi. Po pierwszym zachłyśnięciu się fast foodami oferta stała się szersza. Obecnie nie ma galerii bez różnorodnych barów, lokali i restauracji. Dominują kuchnie świata, ale też smaki regionalne. Na szybki posiłek przychodzą tam pracownicy biurowi. Na nieco dłuższe posiedzenia szykują się pary lub grupki znajomych. To właśnie w takich bywalców celują galerie handlowe. Warszawa i inne miasta stawiają na obiekty, w których się przebywa. Niekoniecznie w celach zakupowych.

Potrzeba unikatowych doświadczeń

O tym, że galerie handlowe w Warszawie potrafią zaspokoić szeroko rozumiane potrzeby społeczne najlepiej wiedzą młodzi ludzie. Można ich spotkać w takich obiektach o każdej porze dnia. Także wtedy, gdy teoretycznie powinni być w szkole. W galerii handlowej po prostu wypada być. Śledzić na bieżąco wszelkie zmiany, wyłapywać okazje i promocje, szukać inspirujących trendów. Potrzeba unikatowych doświadczeń jest trudna do sprecyzowania, dlatego oferta galerii stale się zmienia. Wielu odwiedzającym już sam ten fakt wystarcza – nie ma znaczenia, co dokładnie się zmieniło, ważne, że ciągle coś się dzieje.

Siłownia, klubiki i kino

Jest wiele powodów, dla których współcześnie odwiedzamy galerie handlowe. Warszawa oferuje odwiedzającym nie tylko dobrą gastronomię, ale także siłownie, kręgielnia, miejsca odnowy biologicznej, a nawet konsultacje medyczne. Rodziny z dzieckiem mogą przyprowadzić swoją pociechę do specjalnego klubiku. To opcja na czas robienia zakupów przez dorosłych lub też gdy szukamy miejsca na imprezę dla dzieci. Nie mija też moda na wyjście do kina. Tradycyjne miejsca tego typu często przegrywają z multipleksem, w którym jest więcej filmów do obejrzenia plus możliwość skorzystania z bogatej oferty gastronomicznej. Niektóre duże obiekty stawiają nawet na rozrywkę hazardową, oferując kasyno.

Lista propozycji, na jakie można liczyć w galerii handlowej, stale się wydłuża. Zależy od preferencji klientów, a także możliwości lokalowych. Z całą pewnością najbliższe lata przyniosą w temacie rozrywki nowe rozwiązania.