Słyszałeś kiedyś o tym, że „content is a king”? Lata mijają, a on wciąż jest na czasie. Wartościowe treści, bo o nich mowa, kiedy mamy na myśli content marketing, niosą za sobą ogrom korzyści dla firm. Właściwie trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek prężnie rozwijającą się firmę, która nie wdrażałabym marketingu treści. Na czym polega? Jak może pomóc w rozwoju firmy? Sprawdź!

Czym jest content marketing?

Wielu postrzega content marketing jako marketing treści, będący sposobem na dotarcie do większego grona klientów poprzez publikację ciekawych treści w Internecie. W rzeczywistości jednak content marketing znacząco wykracza poza granice sieci i jest właściwie wszechobecny w naszym życiu. Każdy komunikat, który niesie za sobą wartość dla odbiorcy, a przy tym realizuje strategię marketingową brandu, może być uznany za content marketing. I co więcej, treści te wcale nie muszą sprzedawać – mogą też spełniać inne cele marki, jak np. budowanie jej rozpoznawalności i wizerunku, informowanie, edukowanie, szerzenie idei, kreowanie trendów itd. Chcąc dobrze korzystać z tego narzędzia, dobrym wyborem może być Agencja Content Marketingowa, która pomoże w obraniu kierunku i stylu prowadzenia komunikacji.

W czym może pomóc content marketing?

Przede wszystkim content marketing może pomóc w realizacji celów Twojej firmy. To od Ciebie zależy, jakie komunikaty będziesz tworzyć, do kogo będą kierowane i jakie efekty przyniosą. Oto kilka przykładów, jak może Ci pomóc content marketing.

  • Budowanie rozpoznawalności marki – angażujące treści klikają się, a ponadto często są udostępniane dalej. Tworząc dobry content możesz szybko stać się znany w branży i dotrzeć do większego grona klientów.
  • Kreowanie pozycji eksperta – wartościowe treści, np. poradniki, rankingi, wywiady, mogą prezentować Cię w roli specjalisty danej branży.
  • Sprzedaż – czy treści mogą sprzedawać? Jak najbardziej. Przedstaw zalety swoich produktów i usług w rzetelny sposób, a zobaczysz, jak wielką moc mogą mieć słowa!
  • Wyższa pozycja strony w wyszukiwarce – nie ma Cię na pierwszej stronie Google? Dobry content marketing, uwzględniający SEO, może Ci pomóc przebić się spośród konkurencji.
  • Tworzenie długofalowych relacji z klientami – marketing treści jest bardzo wdzięcznym sposobem na nawiązywanie relacji z odbiorcami. Możesz ich edukować, informować i przekazywać wartości, z którymi będą się utożsamiać.

Jak opracować strategię content marketingową?

Jakie narzędzia content marketingowe stosować? Gdzie publikować? Istnieje wiele możliwości. Miejsce na treści jest w sieci i poza nią. Nic nie stoi także na przeszkodzie, by była to produkcja wideo, podcastów czy grafik o wartościowym przekazie. Mogą to być wpisy na blogu i w mediach społecznościowych, newsletter, artykuły sponsorowane. Kluczowe jest, by prowadzona komunikacja była spójna, rzetelna i przede wszystkim wnosiła coś do życia odbiorców. Ma odpowiadać na ich potrzeby, pytania, wątpliwości. Może edukować, bawić, rozwijać, a także realizować inne cele. Jeśli potrzebujesz wsparcia w opracowaniu strategii content marketingowej i wyznaczeniu tychże celów, zapoznaj się z ofertą agencji Tears Of Joy, która wie, jak robić dobre treści!