Moda na blogowanie trwa w najlepsze i nic nie zapowiada jej schyłku. Potencjał w tym narzędziu marketingowym dostrzega każda agencja social media. Warszawa i inne miasta coraz częściej stawiają na profesjonalne prowadzenie bloga firmowego. Czy warto skorzystać z takiej opcji?

Dlaczego blog firmowy jest ważny?

O tym, że prowadzenie firmowego bloga przydaje się przy pozycjonowaniu stron internetowych, wie większość przedsiębiorców. Regularnie publikowane treści pozwalają zbudować świadomość marki wśród klientów. Wpływają też na zwiększenie widoczności samej witryny. Ciekawe treści sprawiają, że klienci będą chętniej zaglądali na stronę firmy. O profesjonalne wpisy zwykle dba agencja social media. Warszawa i inne duże miasta oferują pomoc przy tekstach bez względu na branżę. Najczęściej usługa tego typu jest połączona z działaniami pozycjonującymi. Agencja jedynie rozszerza zakres swoich działań.

Umiejętny przekaz wiedzy i doświadczenia

Uważasz, że tylko ty masz pełną wiedzę na temat swojej firmy? Bardzo możliwe. To jednak nie oznacza, że właśnie ty powinieneś pisać bloga firmowego. Sprawniej zrobi to specjalista od takich treści, którego zatrudnia agencja social media. Warszawa i inne miasta oferują profesjonalne wpisy na każdy temat. Wystarczy, że przekażesz osobie, odpowiedzialnej za pisanie, co powinno się znaleźć w tekstach. Sam nie dysponujesz wiedzą na temat zasad SEO, dobory słów kluczowych. Możesz nie wiedzieć, że na blogu muszą być oryginalne teksty, a nie np. przekopiowana treść ulotki o danym produkcie. Tylko specjalista wyłapie niuanse, ważne dla algorytmów Google.

Lekkie pióro to podstawa

Nadal uważasz, że lepiej napiszesz teksty na firmowego bloga niż fachowiec? Napisz jeden na konkretny temat. Zleć go też agencji social media w Warszawie. Porównaj oba teksty i sprawdź, który z nich lepiej się czyta. W twoim jest wiele fachowych określeń? Czytelnicy raczej nie lubią trudnych słów, których nie rozumieją. Bloga należy pisać w sposób komunikatywny. Wtedy jego treść jest lepiej przyswajalna. Chcesz pisać tylko o produktach i usługach? Na dłuższą metę czytelnicy poczują się tym znużeni. Co jakiś czas postaw na luźniejszy temat, np. związany z życiem firmy.

Merytoryczne wsparcie dla piszącego

Obawiasz się, że pracownik agencji social media w Warszawie nie będzie znał wszystkich ważnych terminów? Zadbaj o to, aby wyjaśnić piszącemu najważniejsze pojęcia z twojej branży. Powinien je wplatać w teksty, jeśli mają być merytoryczne, a nie tylko luźne w odbiorze. Prowadzenie bloga powinno odbywać się cyklicznie. Piszący musi dokładnie poznać grupę docelową, do jakiej wysyła komunikat. Wbrew pozorom to bardzo odpowiedzialne zajęcie, od którego w dużej mierze zależy powodzenie firmy.

Nie tylko prowadzenie bloga firmowego jest ważne. Warto dbać także o dyskusje, jakie powstają pod wpisami. Komentarze klientów muszą doczekać się odpowiedzi.