Przelew bankowy nie zawsze trafia na konto odbiorcy bezpośrednio po jego zleceniu przez nadawcę. Pieniądze mogą znaleźć się na rachunku docelowym dopiero po kilku godzinach, a nawet w następnym dniu roboczym. To, jak długo idzie przelew, w większości przypadków zależy od polityki banku.

Czas oczekiwania na przelew bankowy – od czego zależy?

Nie ma ograniczeń co do tego, kiedy można złożyć dyspozycję przelewu internetowego. Jednak to, kiedy dotrze on na wskazane konto, zależy od:

  • godziny, o której złożono zlecenie

Banki mają sesje przelewów – przychodzące i wychodzące. Oznacza to, że zarówno „odbierają”, jak i wysyłają środki finansowe o ustalonej z góry porze. Ostatnia sesja przychodząca jest zwykle realizowana ok. godziny 18:00, natomiast wychodząca ok. godziny 15:00.

Jeśli przelew był nadany w sobotę, niedzielę lub w dzień świąteczny, to odbiorca może otrzymać pieniądze dopiero w następnym dniu roboczym.

  • banku nadawcy i odbiorcy przelewu

Przelewy wewnętrzne – realizowane pomiędzy klientami tego samego banku – są najszybsze. Środki zostają zwykle zaksięgowane na koncie odbiorcy tego samego dnia.

Krótki czas oczekiwania na przelew jest szczególnie ważny w przypadku właścicieli sklepów internetowych czy restauracji z jedzeniem na dowóz. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z możliwości, jakie daje np. operator Przelewy24.

Co zrobić, aby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na przelew?

Szybsza realizacja usługi zamówionej online jest uzależniona od tego, kiedy środki wysłane przez klienta dotrą na konto odbiorcy. Standardy banków powodują, że finalizacja transakcji może odwlec się w czasie. Na stronie https://www.przelewy24.pl/ znajdziesz rozwiązanie tego problemu i sposób na to, aby przelew docierał na wskazane konto nawet w kilka minut.

Krótki czas oczekiwania na zaksięgowanie pieniędzy na koncie jest tak samo ważny z perspektywy jego nadawcy jak i odbiorcy – np. sklepu internetowego. Błyskawiczne otrzymanie środków finansowych oznacza szybszy czas realizacji usługi, a tym samym zadowolenie klienta.